گروه ادب وهنر: شبکه‌های مختلف سیما برای آخر هفته تعدادی فیلم سینمایی که اغلب محصول کشورهای آسیایی است را برای پرکردن اوقات بینندگان خود برگزیده‌اند.

سینما یک، پنجشنبه‌شب 26 بهمن، فیلم سینمایی « شمشیرزن نابینا» محصول 2004 ژاپن را برای پخش در نظر گرفته است.

نویسنده و کارگردان این فیلم تاکشی کیتانو است و بیت تاکشی،به عنوان بازیگر نقش اصلی در آن به ایفای نقش پرداخته است. داستان فیلم درباره‌ زاتوئیچی راهب و کولی کوری است که در قرن 19 زندگی می‌کند و از راه شرط‌ بندی و نامه‌رسانی امرار معاش می‌کند، اما زیر این چهره فلاکت‌بار، او زندگی دیگری دارد.

این شبکه، جمعه ساعت 16 فیلم تلویزیونی «سمندر» را به کارگردانی محمد کوشان پخش می‌کند. این فیلم با بازی فرامرز قریبیان و ولی‌الله شیراندامی درباره‌ مسابقه‌ای است که هر سال برای تصاحب چراگاه میان اهالی یک روستا برگزار می‌شود. در این میان دو تن از اهالی روستا بیش از دیگران به رقابت می‌پردازند.

فیلم سینمایی «ایستگاه متروک» که علیرغم اعلام قبلی طی هفته‌ها‌ی گذشته پخش نشد، جمعه ساعت 17 و 30 دقیقه همراه با تحلیل از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی علیرضا رئیسیان ،درباره‌ محمود و مهتاب است که چندین سال از ازدواجشان می‌گذرد و هنوز صاحب فرزند نشده‌اند. آنها سفری را به قصد زیارت مشهد آغاز می‌کنند و ماجراهایی سرراهشان قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «چشم عقاب» پنجشنبه، ساعت 20 و 15دقیقه از شبکه سه پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی شفیع آقامحمدیان درباره‌ گرگیج ، سردسته گروهی از قاچاقچیان است که در توطئه‌ای چند تن از پرسنل نیروی انتظامی و برادر سرگرد را به شهادت رسانده است.

او همچنین دستور می‌دهد فرزند خوانده فردی به‌نام «زابلی» را هم به قتل برسانند تا با این کار شرایط را برای حمل محموله‌ای باز نمایند. فرامرز قریبیان ، جمشید هاشم‌پور ، اکبر عبدی، جلال پیشوائیان و رضا صفایی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

برنامه‌ صد فیلم شبکه سه سیما‌، جمعه میزبان فیلم سینمایی « سیریانا » است. این فیلم به کارگردانی استیون گیگن درباره‌ یک مامور عملیاتی CIA است که  طی آخرین ماموریت خود به تدریج به حقیقت کاری که در طول عمرش انجام داده پی می‌برد.

یک دلال نفتی بعد از مواجه با تراژدی مرگ پسرش، رستگاری خود را در مشاورت با یک شاهزاده ایده‌آلیست عرب می‌بیند که با حضور آمریکا در مناطق مخالف است. یک وکیل مشترک در حین پیوستن دو کمپانی بزرگ و قدرتمند نفتی آمریکا با یک بحران وجدانی روبه رو می‌شود و یک نوجوان پاکستانی جذب یک شخصیت جذاب مذهبی می‌شود.

در این فیلم جرج کلونی و مت دیمون بازی می‌کنند و جرج کلونی برای دقایقی در آن به فارسی حرف می‌زند. فیلم تلویزیونی«ساعت بدون عقربه» نیز  ساعت 10 و 30 دقیقه فردا  از همین  شبکه پخش می‌شود.

این فیلم به کارگردانی حمید لبخنده، درباره زنی به نام ستاره است که برای رهایی تنها فرزندش از مشکلات مالی، دارایی خود را نقد کرده و به تهران می‌رود تا با خانواده او زندگی کند.در «ساعت بدون عقربه»، مهوش افشارپناه، شهروز ابراهیمی، مریم‌کاویانی، به ایفای نقش پرداخته‌اند.

برنامه سینما چهار جمعه ساعت 20 و 30 دقیقه «پی تی یو » را برای بینندگان خود پخش می‌کند. این فیلم هنگ کنگی محصول سال 2003 است که در مدت زمان 87 دقیقه در ژانر جنایی ساخته شده است.

سیمون یام ، سوئت لام و رابی ونگ از جمله بازیگران این فیلم هستند. فیلم سینمایی «سی‌ وششمین مرحله‌ شائولین » ،جمعه ساعت 13 و 30 دقیقه از شبکه تهران روی آنتن می‌رود. این فیلم درباره‌ مردی به نام سان است که تحت تأثیر تعالیم استادش به مخالفت با ژنرال تین تا و افرادش می‌پردازد. تین تا سرزمین کانتون را تصرف کرده است و آزادیخواهان را سرکوب می‌کند.

کد خبر 15771

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز